شهردار تبریز:

رویکرد اصلی شهرداری تامین سرانه برای مناطق کم برخوردار

شهردار تبریز، رویکرد اصلی شهرداری را تامین سرانه برای مناطق کم برخوردار و ایجاد زیرساخت های فرهنگی و ورزشی در این مناطق عنوان کرد.

به گزارشتبریز آنلاین، یعقوب هوشیار در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا ۱۹ محله آسیب پذیر شناسایی شده است که اجرای هشت طرح در بخشی از این محلات در شورا مصوب شده و در حال ساخت است.

وی گفت: هفت طرح نیز در این راستا در حال تعیین تکلیف برای اجراست و چون طرح های ساده ای هستند در مدت یک سال قابل اجرا هستند و ۱۷۰ میلیارد نیز برای آن ها اختصاص یافته است.

هوشیار در ادامه به تخصیص نیم درصد د شهرداری به کتابخانه های عمومی نیز در راستای تحقق برنامه های فرهنگی شهر اشاره و بیان کرد: در این دوره از شورا بیشترین مبلغ به این حوزه اختصاص یافته و کمک به کتابخانه ها را نیز تعهد کردیم.

وی ۳۷ قرار خدمت و ملاقات مردمی و میرهای خدمت در مساجد را برای رفع مشکلات از جمله سیاست گذاری شورای شهر دانست و ادامه داد: رویکردهای خوبی در بودجه ذر این خصوص وجود دارد و می تواند کارگشا باشد.

هوشیار شناخت ضعف ها را برای تعریف مسیر درست، مهم خواند و اظهارداشت: هر کار و اموری طبیعتاً ضعف هایی دارد و اهالی رسانه با نکته سنجی می توانند در این راستا یاری گر شهرداری باشند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: دوره جدید مدیریت شهری با سیاست گذاری اعضای شورای شهر تلاش شد امور در این قالبی که بودجه بندی شده انجام شود و این شیوه کار عملکرد خوبی داشته است.

هوشیار از اساسی‌ترین مشکلات شهری را موضوع حمل و نقل عمومی عنوان و بیان کرد: با نوسازی یکهزار دستگاه تاکسی با تصویب شورا، خریداری یکصد دستگاه اتوبوس، تحویل ۵۳ دستگاه از پالایشگاه، نوسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس و تحویل ۳۰ دستگاه اتوبوس تلاش کردیم ناوگان حمل و نقل شهری ترمیم شود.

وی جمع آوری ۴۷۰ قلاده سگ بلاصاحب در منطقه چهار تبریز را از دیگر اقدامات شهرداری نام برد و اضافه کرد: سگ ها در محل نگه داری عقیم و پس از مدتی رهاسازی می شوند ولی متاسفانه تعداد این سگ ها با دخالت برخی افراد و غذا دادن به آن ها شاهد زاد و ولد بی رویه آن ها در نقاط مختلف شهر هستیم.

هوشیار به مساله خشکی درختان نیز پرداخت و گفت: خشک شدن درختان موضوعی یک روزه نیست که اتفاق می افتد بلکه روند خشکی طی مدت زمانی است که از سال ها قبل آغاز شده و باید از افرادی که مدعی کاشت درخت به صورت انبوه هستند پرسید که توسعه فضای سبز مهم بوده نه تعداد درختان چراکه تعداد درخت به توسعه فضای سبز کمکی نخواهد کرد.

وی به برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان نیز اشاره و اظهار کرد: این کنگره باید در شأن تبریز برگزار شود چراکه ظرفیت معنوی تبریز سرمایه مهمی برای این شهر به شمار می رود.

هوشیار همچنین از برگزاری همایش سرمایه گذاری، همایش مولانا و همایش جاده ابریشم خبر داد و افزود: همایش سرمایه گذاری برای تعریف بازشناسی فضای شهری مساله مهماست و در این خصوص صندوق ذخیره سازی شهری نیز تعریف شد و سه درصد منابع ذزآمدی شهرداری در آن ذخیره و یکصد میلیارد از این صندوق سرمایه گذاری شده برای پوشش هزینه های جاری صرف شده است.

شهردار تبریز در نشست خود با خبرنگاران که به مناسبت سالروز خبرنگار برگزار شد به سوالات مختلف اهالی رسانه در حوزه های مختلف شهری و عمرانی پاسخ گفت.