نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی

نظام تعلیم‌ و تربیت باید فراجناحی باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر ثبات مدیریتی در وزارت آموزش‌وپرورش، گفت: نظام تعلیم‌وتربیت باید فراجناحی باشد.

به گزارش تبریز آنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمد مطهری اصل در دیدار رضامراد صحرایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در خصوص کم‌کاری‌های صورت‌گرفته در آموزش‌وپرورش همه ما تقصیر داریم، افزود: ورود جریان‌های سیاسی با تفکرات جناحی به مدیریت و بدنه آموزش‌وپرورش و نبود ثبات در رأس این وزارتخانه مهم، باعث بروز مشکلات کنونی شده است.

امام‌جمعه تبریز با اشاره به آسیب‌زا بودن عدم ثبات مدیریت، افزود: در برهه‌های مختلف دشمن با توطئه‌های متفاوت و جریان نفوذ به‌نظام تعلیم‌وتربیت تمرکز کرده و باعث جابه‌جایی اولویت‌های این نهاد مقدس شده و نبود ثبات مدیریتی این آسیب‌ها را تشدید کرده است.

وی با بیان اینکه اگر اولویت‌های نظام تعلیم‌وتربیت درست و بجا نباشد افزایش نیروی انسانی و معلم گره‌گشای مشکلات نخواهد بود ادامه داد: باید توجه داشته باشیم آینده این کشور به دست این نسلی است که امروز در اختیار مدرسه قرارهاست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سند تحول نظام و تعلیم تربیت در دولت سیزدهم، گفت: در این میان باید نگاه نمایندگان مجلس به آموزش‌وپرورش جزء اولویت‌های نخست باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل با تأکید بر ارتباط مستمر حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش، اظهار داشت: جذب و همکاری طلاب باسواد و فرهیخته در بدنه نظام تعلیم‌وتربیت منشأ اثرات خیر برای آینده نظام اسلامی خواهد بود.

امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور جدید کشورمان جناب آقای دکتر پزشکیان باتوجه‌ به سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی شناخت کامل از شرایط و استعدادهای استان‌های مختلف خصوصاً آذربایجان شرقی دارد و می‌تواند در جهت رفع مشکلات موجود گام‌های مؤثری بردارد.

در ابتدای این دیدار وزیر آموزش‌وپرورش گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته این وزارتخانه در دولت سیزدهم ارائه داد.