نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش تبریز آنلاین، یعقوب هوشیار شهردار تبریز امروز در دیدار با سید عدنان موسوی، مدیر مکتب عتبه عباسیه گفت: اجتماع عظیم اربعین در سالهای اخیر نشان میدهد که کارکرد و تاثیرگذاری عتبات عالیات میتواند با همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی، بسیار گستردهتر باشد.
وی با بیان اینکه شهرداریها از این نظر دارای مزیتهای مهمی هستند، اظهار کرد: مصمم هستیم با افتخار در خدمت عتبات عالیات باشیم و بخشی از برنامههای فرهنگی خود را با همکاری این مجموعه پیش ببریم.
شهردار تبریز افزود: تبریز در سالهای اخیر، همکاریهای نزدیکی با آستان قدس رضوی داشته و خادمان این آستان در دهه کرامت معمولاً در شهرهای مختلف ایران از جمله تبریز حضور دارند؛ این الگو میتواند در مورد سایر عتبات نیز اجرا شود.
وی ادامه داد: حضور خادمان عتبه عباسیه در اعیاد شعبانیه یا در ماه محرم در تبریز از جمله مواردی است که از نظر فرهنگی و مذهبی میتواند فضای معنوی این ایام را دو چندان کند.
هوشیار متذکر شد: شهرداری تبریز میتواند نقش اثرگذار در تسریع مطالعات عمرانی و خدماتی و راهکارهای اجرایی عتبه ایفا کند.
سید عدنان موسوی، مدیر مکتب عتبه عباسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه همکاری نهادها و گروههای ایرانی، نقش مهمی در اجرای مطلوب مراسمهای اربعین، دارد، افزود: بلدیه تبریز از گروههای پیشرو و خوشنام ایرانی در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی است.
وی با اشاره به اینکه نقش تبریزیها در بازسازی عتبات همواره برجسته بوده است، گفت: طرحهای عمرانی مختلفی که هماکنون در عتبه عباسیه و دیگر عتبات در دست اجرا است، با همت و حمایت دوستان ایرانی و به ویژه تبریزیها، سرعت گرفته است.
مدیر مکتب عتبه عباسیه اظهار کرد: پیشنهادهای شهردار تبریز قابل مطالعه و پیگیری است و ما این محورهای کاربری را در جلسات هماهنگی عتبه مورد توجه قرار خواهیم داد.
انتهای پیام
نماینده ولیفقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر ثبات مدیریتی در وزارت آموزشوپرورش، گفت: نظام تعلیموتربیت باید فراجناحی باشد.
دوره میثاق طلبگی با حضور طلاب جدیدالورود حوزه علمیه آذربایجان شرقی به صورت متمرکز در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز آغاز شد.
معاون فرهنگی و رسانهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی از برگزاری آیین گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد هفت هزار و ۲۰۰ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شده و هشت هزار مدرسه نیز در دولت چهاردهم در حال ساخت است.