فرمانده سپاه عاشورا:

کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می شود

فرمانده سپاه عاشورا گفت:برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی یک ابلاغ ملی است که استان‌ها هر پنج سال یک کنکره ملی برگزار کند و امسال این کنگره به نام استان ما درآمد و ان شاالله در حد و شان شهدای استان یک کنگره بزرگ برگزار کنیم.

به گزارش بریز آنلاین، سردار اصغر عباسقلی زاده فرمانده سپاه عاشورا امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز خبرنگار و قدردانی از آن ها، گفت: شما در برابر دشمن ایستادید و توجهی به حرکات دشمن نکرده و آن ها را همراهی نکردید.

وی در ادامه از حضور مردم آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان نیز قدردانی و بیان کرد: مردم همچون همیشه با آگاهی هی به هیاهوی دشمن نکرده و با حضور در صحنه بار دیگر پشتیبانی خود را از نظام نشان دادند.

سردار عباسقلی زاده افزود: امام جمعه تبریز نیز همچون همیشه که عامل وحدت و همبستگی است ضمن بیان برخی کاستی ها در کنار مردم و پیشگام در صحنه ها بار دیگر دشمنان را ناامید کرد.

وی به برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان اشاره و بیان کرد: برای برگزاری این کنگره ۲۲ کمیته شکل گرفته و با مشارکت همه اقشار جامعه برگزار خواهد شد چراکهشهدا از همه اقشار بودند و انتظار است همه اقشار در برگزاری هرچه باشکوه تر آن قش آفرین باشند.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: پیش از این کنگره ۱۱ اجلاسیه در راستای بزرگداشت شهدای اقشار همچون شهدای زن، شهدای ورزشکار  و ۲۲ یادواره بزرگ در همه شهرستان ها برگزار خواهد شد.

وی برگزاری رویدادهای هنری و فرهنگی همچون جشنواره شعر، سوگواره نی ناله و تولیدات فرهنگی و هنری را از دیگر اقدامات تولید محتوایی برای کنگره برشمرد.

سردار عباسقلی زاده مطالبه گری منطقی و حقیقی در خصوص مشکلات موجود جامعه را مهم دانست و گفت: اهالی رسانه نیز در کنار مردم مطالبه کنند چراکه مسئولان تلاش می کنند و مطالبه گری به این تلاش کمک خواهد کرد.

وی نهاد سپاه را کمک حال مردم و دولت در عرصه های مختلف خواند و اظهار کرد: هرجا نیاز بوده سپاه وارد شده چراکه سپاه برای حفظ دستاوردهای انقلاب تاسیس شده و امنیت، سلامت، محرومیت زدایی از دستاوردهایی است که باید آن را پاس داشت.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: سپاه برای خدمت به مردم و مطالبه از مسئولان میزهای خدمت در مساجد و ادارات دایر کرد که این موضوع الان در همه ادارات تعمیم یافته و برگزار می شود و اهالی رسانه هم در این میزها حضور یابند و مشکلات مردم و مطالبه آن ها منعکس کنند.

وی وجود بسیار از مشکلات مردم همچون مشکل معیشتی، بحران و برق را ناشی از تحریم ها و برخی بی تدبیری های مسئولان دانست و اظهارداشت: اگر تحریم نبودیم و از انرژی هسته ای به صورت کامل برخوردار بودیم اکنون بحران برق و در نتیجه آن آب ناشتیم و اقتصاد کشور مطلوب بود.

سردار عباسقلی زاده با انتقاد از برخی حرکات نمایندگان مجلس، تصریح کرد: مسئولیت نمایندگان مجلس عزل و نصب نیست بلکه رفع موانع قانونی و نظارت بر عملکرد دولت و دستگاه هاست و این باید مطالبه شود و بارها رهبر انقلاب به آن در سخنان خود اشاره و تاکید کردند.